|
|
Tábor
Superhrdinové (12.7. - 26.7.2019)
Pátek
12.7.
V pátek jsme se ve tři hodiny
odpoledne sešli u klubovny, naložili
táborový materiál a
vybavení a pak bylo v klubovně připraveno
překvapení -
promítání
úvodního
několikaminutového filmu o táborovém
tématu: Dlouhé
roky metropole V-City vzkvétala a prosperovala. Pod ochranou
mnohých superhrdinů tu lidé žili
šťastně a spokojeně. Ale zjevil se padouch Joker a
všechno změnil. Unesl starostu a zmocnil se
veškerého bohatství.
Všechny známé superhrdiny
drží v hrsti. Proto V-City hledá nové
superhrdiny!
Potom děti jely autobusem do Petrovic a odtud pěšky na
Volešek, po dvou letech táboření na
Malči jsme se
vrátili na náš staré
dobré
Voleškové tábořiště. Po
ubytování a večeři se všichni
shromáždili v jídelně, kde je čekala
další
novinka: táborová televize. Reportérka
prozradila,
co se vlastně aktuálně děje ve V-city,
vyzpovídala
očité svědky únosu starosty a pak několik
superhrdinů -
Supermana, Wonderwoman a Supermana. Uvedla, že město čekají
nové supervolby, které se konaly hned po
vypnutí
televize. Výsedek voleb se měly děti dozvědět na
ranním
nástupu.
Sobota
13.7.
Na
nástupu byli
vyhlášeni
nejpopulárnější tři
obyvatelé V-city, kteří se ujmou party
superhrdinů a
vrhnou se po stopách Jokera. Byly to: Lucka K., Anička M. a
Klárka S. Po nástupu si vybraly superhrdiny do
svých týmů a všichni dostali
superhrdinské
pláště a škrabošky. Pak
musely týmy
vymyslet svůj název a logo.
tým Vaů:
Klárka S., Klárka, K., Johanka Ch.,
Matouš, Mája, Lucka B.
tým
Super gang: Lucka K., Johanka, Sofinka, Ema, Termit, Nela,
Ája
tým Scout speed:
Anička M., Viktror, Max, Pavel, Noah, Matěj, Fany
Odpoledne
si vzal začínající superhrdiny do
parády
Thor (Ondra), vysvětlil, že noční bouřka vlastně nebyla
bouřka,
ale zvuk toho, jak mu na zem upadlo jeho kladivo. Jen ti
nejsilnější a
nejodvážnější se ho
pokusili zvednout...což se nakonec podařilo jen Thorovi. Vpodvečer
běhaly děti do lesa za tábor a hledaly komixové
bubliny s
citáty superhrdinů (a Jokera) - vyhrál
tým Vaů.
Neděle
14.7.
V neděli dopoledne testovali superhrdinové poprvé
své superschopnosti: pozornost (najít
čísla od 1
do 30 na obrázku), postřeh (najít ve
shrumáži
superhrdinů na obrázku tři vybrané) a lokalizace
osob
(najít vybrané osoby v modelu domku). Odpoledne
se
superhrdinům představil Hellboy (Kopy). Týmy musely
přejít lávovým polem s co
nejméně dotyky
lávy. Vpodvečer bojovaly děti o duši (kterou
představoval
balónek, který se Hellboy a jeho družina snažili
prasknout). Obě Hellboyovy etapy vyhrál opět tým
Vaů.
Pondělí
15.7.
Dopoledne zase čekal na děti test superschopností -
tentokrát šlo o rychlost
(běhání na
rychlejšího ze dvojice),
míření
(házení šiškama do lavoru)
a
prostorová představivost
(skládání
pěnových 3D puzzlí - buď do roviny nebo do
krychle).
Odpoledne si vzala děti do výcviku Wonderwoman (Anička).
Její laso pravdy nás vlastně provázelo
celý
den (hlídalo se, aby všichni mluvili pravdu a
nelhali).
Wonderwoman připravila průchod poli - byly to úseky, kde
hlídal jeden ze superhrdinů a nařídil
speciální pohyb polem: Superman, u
kterého se
muselo jít pozpátku, Thor, u kterého
se muselo
plížit (i kolem obřího mraveniště),
Hellboy, kde
se pohybovalo stylem země - láva a Flash, kde se muselo
proběhnout, co nejrychleji. Následovala etapa
nazvaná
"neviditelný jet", úkolem týmu bylo
projít
trasu překážek, přičemž jeden člen týmu musel
být
nesen na "létajícím" podnose - tuto
etapu
vyhrál tým Supergang.
Úterý 16.7.
Dopoledne se testovali superhrdinové v pohledu do
budoucnosti
(kreslit to, co vědma Lucka vidí), mimikrech (zmizet v
terénu na Kislíkův povel) a mrštosti
(projít krkolomou trasu překážek na čas). Pak si
vzal
superhrdiny do parády Superman
(Lukáš).
Týmy se měly co nejrychleji dostat na
území
planety Kropton aniž by je záškodníci
odstavili
kryptonitem. Další etapou bylo zkompletovat
dvojice
černobílých a barevných kartiček ze
života
Supermana alias Clarka Kenta, čísla karet si týmy
vylosovaly a jejich umístění bylo zakresleno na
mapě. Obě
tyto denní etapy vyhrál Supergang. V noci
ještě
čekala děti etapa s laserovým viděním, kdy v
terénu musely během několika vteřin ve tmě najít
a
laserovým zrakem zamířit na několik
zvířat. V
laserové lokaci byl nejlepší
tým Vaů.
Středa
17.7.
Tímto dnem nás provedl Aquaman, bylo vedro, tak
se to
náramně hodilo. Aquaman (Fík) se vynořil z
hráze,
u které probíhala první jeho etapa -
týmy
měly za úkol naplnit nádoby až po okraj vodou, co
nejrychleji. Nemohly ovšem použít
žádné
nádoby pro transport vody, a tak používaly jen
části oblečení a dlaně. Přenos vody se snažili
narušit škodiči. Odpoledne se všichni
znovu
svlažili a to jízdou na krabech po skluzavce ze svahu dolů.
Zapojili se i všichni vedoucí, jejichž
jména děti
sborově skandovaly. Poslední večerní etapou byl
lov perel
v moři plném žraloků
(záškodníků
vedoucích). Večer jsme opékali buřty a k ohni
jsme
přizvali i sušitké skautky z
vedlejšího
tábora.
Čtvrtek
18.7.
Superhrdina dne se nám odtajnil už při ranním
nástupu - byl jím Batman
(Tomáš). Hned
během nástupu zadal týmům úkol -
ozdobit si
batmanský znak na
následující etapu
táborové hry, kterou bylo
sjíždění z kopce
na batmobilu. Cestou se museli superhrdinové trefit do
tří branek, rozhodoval celkový čas
týmu. Odpoledne
musely týmy vypátrat své
batmaní symboly,
které jim ukořistil a poschovával Joker.
Na pozdější odpoledne byly pozvány
skautky ze
sousedního tábora a hrál se ve
smíšených skupinách
indiánský
golf. Specialitkou byly jamky 2 (kterou byla obří
jáma na
jíl...mno nebo takový menší
důl) a 4 (ta
byla umístěna v potoku a byla to taková
velká
roura).
Pátek
19.7.
V pátek dopoledne se opakovaly testy
superschopností, a
tak měli šanci uspět ti, kteří v
předchozích dnech
nepochodili. Odpoledne upadli superhrdinové do
spárů
Catwoman (Koule). Zjistili, jak náročné je
mít
drápky, pomocí kterých museli
poskládat
puzzlíky. Další týmovou
etapou byla
teleportace objektů. Který tým přenesl
společnými
silami (provázky upevněnými ke gumičce) co
nejvíce
předmětů,
ten vyhrál. V noci pak superhrdinové
stopovali
Jokera, který mučil kousek od centra V-city starostu.
Potají Jokerovi vyfoukli několik drahokamů a
nenápadně se
odplížili zase do svých stanů.
Sobota
20.7.
Na ranním nástupu se vylosovali tři
škodiči,
kteří pod znamením Jokera mohli kdekoli v
táboře
třikrát tajně zaškodit. Byli to Sofinka, Viktor a
Kopy.
Celým dnem prováděla Černá vdova
(Lucka). Doručila
týmům zprávu z tajného odposlechu, kdy
po
správvném vyluštění
šifry mohli
zachránit starostu u studánky. Tam ho
však
týmy neobjevily a mezitím jim
přeházeli v
táboře věci nepraví škodiči, což nesli
všichni dost nelibě a nálada v táboře
poklesla na
bod mrazu. Naštěstí přijelo na
návštěvu
pár rodičů a vykoupilo lepší
náladu
proviantem, který přivezli s sebou. Supertýmy pak
musely
ještě do večera vytvořit zprávu o
dosavadním
dění ve V-city, tento elaborát pak předložily
profesorovi
X (Nudla), který zavítal na
náš
tábor na krátkou návštěvu.
Neděle
21.7.
Bouřlivé
emoce po
zásahu Jokera uklidňoval v neděli Spiderman (alias
Kája).
Dopoledne zadal týmům úkol posbírat
jeho
pavoučí drobotinu po zdolání
zamotané
pavoučí sítě. Malí pavoučci (tedy
chápejte
atrapy) byli pomícháni se
šváby
(také neživými) a superhrdinové je
směli
odnášet z místa pouze za
pomocí úst
- chudáci arachnofobici! Odpoledne na supertýmy
čekal
spiderman v bludišti, kde ho museli zástupci
týmů
(se zavázanýma očima vypátrat).
Sítě
pavučiny se ale v průběhu hledání měnily, a proto
to byl
zapeklitý úkol. Před večeří byla
připravena
ještě poslední spidermanská etapa, a
to proběhnout
trasu spletitým terénem plným
překážek a
nástrah, přičemž po celou dobu byl daný
nebožák
připoután k pavoučímu vláknu (vlastně
na
sedáku za karabinu na laně).
Pondělí
22.7.
Další
frajer
čekal na děti následující den. Byl
jím
kapitán Amerika (Olda). Jenže hned na nástupu
všem
oznámil, že je zasáhla
zloduší kletba -
zloduch použil na všechny superhrdiny své
superschopnosti, a tak někteří nesměli používat
ruku,
další o sobě museli mluvit ve třetí
osobě,
jiní museli mít zakryté jedno oko,
svázané nohy nebo vždy přijít a udělat
superhrdinskou pózu. Kletba naštěstí
pominula
okolo oběda. Odpoledne se týmy vydaly po celém
údolí Volešku a musely
spárovat kartičky
superhrdinů. Ty byly po okolí rozmístěny v
keškových krabičkách. Na sklonku dne,
když už se
stín lesa prodlužoval a plíživě se
vkrádall do
našeho tábora, hrály týmy s
létajícím štítem
kapitána
Ameriky. Cílem hry bylo zasáhnout
štítem
nepřátelský kůl, kolem něhož byl vymezen kruh, do
kterého se nesmělo vstupovat. Hra to byla
nesmírně
živelná a napínavá.
Úterý
23.7.
V
úterý si na
superhrdiny udělali čas hned dva hrdinové. Dopoledne se v
táboře objevil Wolverine (Honzík) a dal dětem
poznat, jak
nebezpečná jsou jeho ostří. Na konci
každého z
nich měl totiž nabodnuté marshmallows a děti se snažily je
sníst, aniž by je Wolverin se
zavázanýma očima
chytil nebo se jich dotkl. Odpoledne čekal superhrdiny dril v
míření a střílení od
Punishera
(Kislík). Nejprve na střelnici, kde stříleli na
zvířecí a plechovkové terče
(některé
dokonce pohyblivé) a pak se střílelo na PET lahve
plné vody, kdy záměrem bylo, aby voda vytekla co
nejrychleji. V podvečer měl Wolverin pro týmy
ještě jednu
etapu - byl to souboj s časem. Týmy dostaly minihodiny, kde
měly
za úkol z dvanácté hodiny se dostat na
šestou, přičemž za každý vyhraný
souboj se
superhrdinou se jim rafičky na hodinách posouvaly dopředu,
za
prohraný dozadu. Souboje byly
následující:
Batman - házení vlaštovkou, Spiderman
-
páka, Thor - jenga věž, kapitán Amerika -
zatloukání hřebíků, Wonderwoman -
piškvorky, Duffman - kostky, Hellboy - klacíky.
Hodiny se
přelévaly sem a tam, tu dopředu, tu dozadu, podle toho jak
se
týmům dařilo... už už vypadal tato etapa na
nikdynekončící, ale nakonec vyhrál
tým
Supergang.
Středa
24.7.
Odlehčení
od
napínavých etap přišlo ve
středu s Duffmanem
(Pídý). Duffman má párty
rád a v
tomto stylu se nesl i celý den. První etapou bylo
zamotání hlavy a poté i chůze alias
simulace
opilosti (bez požití alkoholu, jen se stačilo
párkrát otočit kolem kůlu s hlavou skloněnou).
Odpoledne
se pak hrála klasika - flašky, v obřím
kruhu
má každý před sebou lahev od piva plnou vody,
hází se míčem a snaží se
trefit na
soupeřovu lahev, poud je flaška zasažena, voda
vytéká a nebožák musí
nejdřív pro
míč a pak až zvednout láhev. Vpodvečer pak byla
poslední etapa, kdy členové týmu si
museli nasadit
na hlavu punčocháče, ve kterých byly
tenisáky (aby
měly patřičný švih) a
houpáním těchto
speciálních uší se
shazovaly pivní
plechovky (naplněné vodou). Všechny Duffmanovy
etapy
vyhrál tým Scout speed - zřejmě mají
dobrý
trénink!
Čtvrtek
25.7.
Na
začátku dne bylo
potřeba dodělat poslední z testu superschopností,
což
byla krádež vzpomínek. Vzpomínky byly
zavěšeny na sušáku a děti se pro ně
měly dostat
během přeříkávání mantry:
"Wonderwoman-Catwoman-Batman-Hulk!", což se nakonec všem
podařilo. Nejnevyzpytovatelnější a
nejzuřivější superhrdina nebo
spíš
komiksová postava Hulk (Vašek)
trénoval
superhrdiny jako poslední. První jeho
etapa se
odehrávala nahoře v lese "na signálu" a
šlo o to,
aby si týmy vzájemně kradly barevné
lístečky, kdo měl po uplynutí
stanovené doby
nejvíc lístečků, ten vyhrál.
Odpoledne pak
museli superhrdinové co nejvěrněji napodobit Hulkův
naštvaný obličej, někteří se dost
snažili, jindy
to byl slabej čajíček. Poslední etapovu byla tzv.
Gama
bomba. V kruhu si děti přehazovaly gamabombu (balónek
naplněný vodou), která nesměla bouchnout. Hulkovy
etapy
byly co do vítězství rozděleny spravedlivě -
každý
tým vyhrál jednu. Večer si děti připravily pro
vedoucí živé obrazy (musely
sehrát to, co si
ráno ukořistily při krádeži vzpomínek).
Pátek
26.7.
Poslední
den...krom
balení a závěrečného
táboráku
přináší hlavně
strhující
závěr etapové hry. Superhrdinové - ti
kteří
vedli celý tábor své
následovníky,
dopadli Jokera, který se chtěl tajně vplížit do
centra
V-city. Jokera zpacifikovali, zajali a odvlekli do hlavní
budovy
V-city (vůdcovského teepka). Z teepee se ozývaly
hrůzostrašné zvuky, superhrdinové se
snažili z
Jokera vymáčknout, kde ukrývá
vše, co
nakradl. Zjisitli, že vše ukryl do trezoru, pak
vypátrali, kde se
trezor ukrývá - v komplikovaném
terénu za
táborem...eh tedy V-city. Děti jej samostatně
vypátraly,
jenže trezor se otevřel až po prolomení třech
bezpečnostních kontrol. První z nich bylo
sestavení 18ti místného
kódu ze
superhrdinských znaků, přičemž každý
tým
skládal svoji šestimístnou kombinaci.
Superhrdinské znaky měly na svých kamenech,
které
získávaly ve vyhraných
etapách
celotáborové hry. První
zábrana byla
prolomena a následovala další. Byl
jí sken
obličeje. Děti se rychle vrátily do tábora, kde
se velice
pečlivě (a dlouho) maskovaly. Zanedlouho naběhlo k trezoru
asi
tak 10 Jokerů - navlas stejných s pravým Jokerem.
Přesto byl skenr opravdu citlivý a bariéru se
podařilo
prolomit až po několikerém marném pokusu.
Poslední
byla kontrola tří vstupních hesel, což byly
Jokerovy
oblíbené hlášky
(nápovědu k nim
našly děti napsané na bublinách na
podsadách v táboře). Několik
neplatných pokusů
vystřídaly nakonec ty tři správné a
poslední pancéřové dveře se otevřely a
vpustily
děti k trezoru. Ten byl ještě krytý
mřížemi, a tak
musely pořádně natáhnout ruce, aby z něj
vše
dostaly. Ubíhal jim čas, neboť trezor se měl po třech
minutách samovznítit. Všechny
cennosti,
které nashromáždily, musely děti co nejrychleji
odnášet Batmanovi na jeho batmobil.
Téměř
vše bylo nakonec zachráněno a potom v
táboře
spravedlivě rozděleno, nejdřív mezi týmy a pak i
mezi
jednotlivce. Dobalili jsme, večer naposledy odsekli pracovní
sekeru, poseděli u táborového ohně,
zazpívali a
zamáčkli slzu, protože do dalšího
tábora
zbývá ještě tolik
dlooouhých dní!
Pídý
1.
skautský oddíl GABRETY Hartmanice
© webdesign peedee
|
Vedoucí
oddílu:
Petra
Divišová (Pídý)
adresa:
Příkopy 76
342 01 Sušice
mobil:
721 784086
email:
petra.divisova@centrum.cz
Zástupce vůdce:
Tomáš
Kočandrle
Klubovna
budova MŠ
Hartmanice 128
342 01 Hartmanice
|